Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výuka odborné praxe žáků na cvičných a provozních pracovištích
Vomáčka, Pavel
V bakalářské práci je popisováno, jakými různými způsoby lze v dnešní době vyučovat odborný výcvik. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány základní pojmy odborného výcviku, historie, organizace, způsoby a formy realizace odborného výcviku. V praktické části jsem se věnoval dotazníkovému šetření, pomocí kterého jsem v první části zjišťoval, jak žáci s jejich pohledu vidí odbornost učitelů teoretické a praktické výuky a jestli učivo probírané v odborných předmětech je pro dnešní dobu dostačující. Další část dotazníku je zaměřená přímo na žáky v předmětu odborný výcvik, kde jsem zjišťoval, které aspekty jsou pro ně rozhodující při výběru odborné praxe a co nejvíce ovlivňuje přístup a dobrý výkon v odborné praxi.
Návrh modulové výuky oboru Elektromechanik pro zařízení a přístroje
Pešek, Josef
Bakalářská práce na téma „Návrh modulové výuky pro obor elektromechanik pro zařízení a přístroje“ se zabývá přípravou vyučování modulovou formou výuky. Pedagogika v posledních letech usiluje o modernější vzdělávání, které by odpovídalo požadavkům dnešní doby a umožnilo žákům středních odborných škol lepší uplatnění na trhu práce. Proto jsem si připravil návrh modulů, které na sebe vzájemně navazují a jsou seřazeny postupně od nejsnadnějšího ke složitějším. Cílem bakalářské práce je docílit sjednocení probírané látky mezi odbornou teoretickou a praktickou výukou. Celý modulový systém však závisí na vedení školy, která by kvůli nové vyučovací metodě musela upravit svůj dosavadní školní vzdělávací program.
Analýza pracovního místa učitele odborného výcviku
Černá, Jaroslava ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu pracovního místa učitele odborného výcviku s cílem vytvořit popis tohoto pracovního místa. Pro účely výzkumu byla skupina respondentů zúžena na učitele odborného výcviku učebního oboru Kadeřník. První část práce tvoří teoretický základ zpracovaný podle odborné literatury a relevantních internetových zdrojů, je zaměřena na vysvětlení základních pojmů vztahujících se k analýze pracovních míst a vymezuje pojem učitel odborného výcviku. Praktická část charakterizuje situaci ve školách a uvádí základní vlastnosti respondentů. Následuje analýza práce prováděná prostřednictvím dotazníkového šetření. Výsledkem analýzy je popis pracovního místa, jehož finální podoba je dotvořena po přímém rozhovoru s nadřízeným pracovníkem zkoumané pozice. Takto vytvořený popis pracovního místa by měl usnadnit ředitelům škol výběrové řízení, může sloužit jako podklad pro jeho vypsání a následně usnadnit výběr vhodného kandidáta na pozici učitele odborné výchovy. Uchazeči by měli získat jasnější představu o tomto pracovním místě, co je jejím účelem, jaké povinnosti a úkoly se k ní vztahují. Nemalou měrou mohou tyto popisy pomoci zaměstnancům na úřadech práce, kteří zprostředkovávají kontakt mezi zaměstnavateli a uchazeči o nové pracovní místo.
Kvalifikační a osobnostní předpoklady pro výkon povolání učitele odborného výcviku
Mašek, Jaroslav ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Čapek Adamec, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá kvalifikačními a osobnostními předpoklady pro výkon povolání učitele odborného výcviku. Snaží se poukázat nejen na kvalifikovanost pedagogického pracovníka, jeho zákonné podmínky a případné výjimky, povinnosti a práva, ale také na jeho osobnostní předpoklady, které jsou podstatnou součástí učitelské profese. Cílem práce je poukázat na důležitost kvalitního vzdělání učitelů odborného výcviku jak po stránce odborné, tak po stránce pedagogické, které by mělo být nedílnou součástí požadavků pro výkon povolání v českém školství. Práce se skládá z teoretické části, která se dále dělí na tři kapitoly, a praktickou částí je kazuistika. První kapitola se zabývá kvalifikačními předpoklady pedagogických pracovníků, jejich výjimkami, povinnostmi a právy pedagogů. Druhá je zaměřena na osobnost učitele, jsou zde řešeny předpoklady pro výkon profese, typologie učitele a temperament. Třetí porovnává kurz pedagogického minima, jeho obsahovou složku, rozsah informací, vědomostí a dovedností s bakalářským studiem. Praktická část je kazuistikou zaměstnanců SOU Sedlčany. Zde jsem se zaměřil na jejich dosažené vzdělání, počet let pedagogické praxe, prohlubování a rozšiřování odborné a pedagogické způsobilosti v rámci celoživotního vzdělávání.
Portfolio profesního rozvoje - Tomáš Mikule
Mikule, Tomáš ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je prokázat, že mé studium na vysoké škole mi dalo mnoho schopností a dovedností, které jsem nemohl získat v praxi. Práce je rozdělena na několik částí, které se však všechny věnují učitelství odborného výcviku, a to ať z teoretického, tak praktického hlediska. Součástí práce je strukturovaný životopis, odborná esej, konspekt knihy dle vlastního výběru, případová studie školy, písemná příprava na pedagogickou činnost, završená závěrečnou úvahou nad přínosem studia. Klíčová slova: případová studie, příprava, esej, učitel, konspekt

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.